Brev fra Rene

14-05-2002, Tobago

Hej med jer.

Så er jeg igen landet på båden, efter lang tid i Danmark. Turen hertil var lidt af en træls tur. Fra England fløj jeg med et ret gammelt fly der larmede som ind i h..., videoen kunne jeg ikke se, og så var de så frække at de tog penge for øl. Og nu var det jo sådan at jeg ikke havde nogen penge på mig.

Nå, men jeg kom da helt til Trinidad, hvor jeg blot regnede med en mellemlanding. Men nej - vi skulle ud af flyet, hente vores bagage og tjekke gennem tolden og immigrationen. Så kom de store problemer!! Jeg rejser jo på en enkeltbillet, og da de ikke kunne se at der lå et skib på naboøen ved navn Dream, ville de ikke lukke en gammel sømand ind i deres land.

De truede med at sende mig tilbage til London - og det ville jo ikke være så fedt. Vi fik "hyggesludret" en del og det hele endte med at jeg skulle købe en returbillet til London, som jeg så kunne få refunderet når jeg var skrevet ind på båden.

Alt det her tog lang tid så jeg nåede heller ikke det planlagte fly til Tobago. Heldigvis gik der et 1,5 time senere. Så med en returbilletten til London til 10500,- kr, i lommen gik jeg ombord på flyet til den endelige destination.

På Tobago stod der 5 sæt spejdende øjne og kiggede efter en bleg og træt dansker. Det var ski det bedste der var sket på turen. Vi kom ud af lufthavnen og gik de få hundrede meter ned til bugten hvor den gamle dame flot lå for svaj.

Maiken skulle komme og hente os med dinghien, men det gav en del komplikationer for brændingen var voldsom. Det endte med 6 våde hunde og en gummibåd fyldt med vand..... hmmm. Ny plan! Vi gik en lille kilometer mere til et mere roligt sted hvor vi kunne komme i dinghien, og herfra gik det så ganske godt.

Ombord var der kolde Caribs, og vi nød en, af mig, medbragt trøffel fra den danske bager.

Det er nu godt at være tilbage i troperne selv om man lige skal akklimatiseres. Luftfugtigheden er jo stor og det er varmt. Så jeg tog plads i cockpittet natten over. Her var der jo lidt luft.

Min dyrt indkøbte billet har vi så i dag været inde og refundere, og så må man jo håbe at det går glat og pengene bliver sat ind på den rigtige konto. Det var det for denne gang.

Nu da jeg igen er ude, skal I jo være mere end velkomme til at sende en mail. I mens I forbereder en sådan vil jeg trække i badetøjet og hoppe i det vidunderlige vand.

Pas på jer selv og hils dem jeg ikke når via mail.

Hilsner fra den blege sømand.

Rene Krath

Check here for jeg and related to det